OLIWA Z OLIWEK WSPOMOŻE NASZ UKŁAD ODPORNOŚCIOWY

Nasza odporność jest ściśle związana z trybem życia jaki prowadzimy. Objawy takie jak przemęczenie czy częste przeziębienia i infekcje mogą być oznaką tego, że nasz układ odpornościowy jest osłabiony. Jednym ze sposobów podwyższenia naszej odporności jest stosowanie odpowiedniej diety.

Eksperci z Uniwersytetu w Jaen zajmujący się badaniem wpływu tłuszczów zawartych w oliwie z oliwek na odporność dowiedli, że oliwa z oliwek lepiej niż wszystkie przebadane tłuszcze wzmacnia nasz układ immunologiczny. Celem badań było ustalenie wpływu składników na aktywność neutrofilów, komórek układu odpornościowego zaangażowanych w obronę organizmu przed chorobami zakaźnymi.

Eksperyment polegał na włączeniu do diety zwierząt laboratoryjnych trzech różnych rodzajów tłuszczów a następnie poddanie ich wpływowi bakterii Listeria monocytogenes. Okazało się, że jedynie zwierzęta karmione oliwą z oliwek pokonały infekcję bakteryjną.

Z badań prowadzonych pod przewodnictwem Gerardo Álvarez de Cienfuegos wynika, iż tłuszcze zawarte w oliwie z oliwek wspomagają komórki systemu odpornościowego tworząc naturalną obronę przed infekcjami, zaś tłuszcze zawarte w rybach powodują zbyt wysoką stymulację komórek ochronnych co w efekcie prowadzi do ich obumierania. Jak podkreśla Álvarez de Cienfuegos, tłuszcze stanowią aż 5% diety człowieka, stąd konieczność ustalenia, które z nich są dla nas najbardziej odpowiednie.

Dlaczego należy wspomagać nasz układ immunologiczny?

Niewiele osób wie, że jedną z głównych cech komórek układu odpornościowego jest ich krótka żywotność, która wynosi średnio 36 godzin. Konieczne jest więc wzmacnianie procesu odnowy komórek poprzez, między innymi, zdrową dietę. Szczególnie podczas zimy, czyli okresu wzmożonego zachorowania na różnego rodzaju infekcje, ważne jest, aby włączyć do naszej diety substancje, które stworzą naturalną barierę ochronną przed wirusami lub bakteriami. W tym celu, eksperci rekomendują uzupełnianie jadłospisu w pokarmy bogate w witaminy A, B, C i B6 oraz nienasycone kwasy tłuszczowe takie jak Omega-3 zawarte w oliwie z oliwek.

Źródło: Materiały prasowe

POWRÓT