Dieta śródziemnomorska lekiem na otyłość wśród dzieci

Lato. Czas wakacji od szkoły. Dzieci mogą odpocząć od rutyny dnia codziennego, a rodzice nie muszą pilnować swych pociech, by te pamiętały o zadaniu domowym na następny dzień nauki. To dobra okazja na zwrócenie większej uwagi na to, co jedzą nasze dzieci i jaki prowadzą tryb życia. Nadmiar słodyczy i długie godziny przed telewizorem mogą prowadzić do poważnych problemów zdrowotnych, których widocznym przejawem jest otyłość. Zdrowa, zrównoważona dieta i regularnie uprawiany sport to prawidłowa odpowiedź na tę coraz powszechniejszą u najmłodszych dolegliwość.

Sierpniowe upały powodują, że przychodzi nam ochota na posiłki świeże i lekkie, a jednocześnie szybkie i smaczne. Dlaczego więc nie zaplanować sobie diety idealnej na lato, która zapewni nam wszystkie potrzebne składniki odżywcze oraz sprawi, że jedzenie będzie prawdziwą przyjemnością – również dla często bardzo wybrednych i wymagających kulinarnie dzieci?

Taką dietą może być właśnie dieta śródziemnomorska – bogata w zdrowe produkty i szalenie korzystna dla zdrowia. Dieta z basenu Morza Śródziemnego to nie tylko skuteczne narzędzie w walce z otyłością, lecz również skuteczna ochrona przed chorobami układu krążenia, cukrzycą, niektórymi odmianami raka czy starzeniem się komórek. To wszystko sprawia, że jest ona doskonała dla najmłodszych członków naszych rodzin.

Sekret diety śródziemnomorskiej tkwi przede wszystkim w naturalnych produktach. Dzienne zalecenia mówią o pięciu, a nawet sześciu owocach lub warzywach, litrze wody, kubku mleka albo dwóch jogurtach, płatkach zbożowych, makaronie, ryżu, pieczywie i łyżce najwyższej jakości oliwy z oliwek extra virgin, która leży u podstaw większości potraw przyrządzanych zgodnie z przepisami tej diety. Według tej coraz bardziej popularnej diety, mięso, jajka, ryby, rośliny strączkowe i ziemniaki powinno się jeść do dwóch razy w tygodniu, natomiast spożycie słodyczy, ciastek i słodkich napoi najlepiej jak najbardziej ograniczyć. W przypadku dzieci dieta śródziemnomorska różni się nieco od diety dorosłych. Nasze pociechy powinny jeść więcej ryb i roślin strączkowych, mniej zaś tłustego mięsa.

Wielka różnorodność zdrowych produktów, jakie zawierają się w diecie śródziemnomorskiej, nie tylko pozwala nam uchronić dzieci przed nadwagą, lecz również może być pretekstem do podawania im częściej tak korzystnych dla zdrowia owoców i warzyw. W ten sposób wypracowujemy u najmłodszych dobre nawyki żywieniowe, co może przynieść dobry efekt w przyszłości.

Źródło: http://www.dmedicina.com/vida-sana/alimentacion/dietas/2015/07/28/dieta-mediterranea-opcion-sana-evitar-obesidad-infantil-88601.html

POWRÓT